За разлика от много версии с три врати на съществуващи компактни хечбек-модели, новият GTC ще заеме мястото си на самостоятелен модел в гамата на Opel.
За да постигнат своята цел, инженерите на Opel в Рюселсхайм и в инженерния център на Vauxhall в Милбрук, Великобритания, са създали специално предназначена за GTC платформа. Използваните в предното окачване McPherson-модули HiPerStruts са заимствани директно от Insignia OPC (239 кВт/325 к.с.), а в уникалното за GTC задно окачване с торсионна греда и Уат-звено са направени значителни модификации. По този начин потребителите на всички версии на GTC, чиято гама в момента включва широк избор от двигатели с мощност от 88 кВт/120 к.с. дo 132 кВт/180 к.с., могат да бъдат сигурни, че разполагат с водещи в класа показатели по отношение на поведението и динамиката на пътя.
Голяма част от развойната дейност по проекта е фокусирана върху внедряването на разработените от Opel McPherson-модули HiPerStrut в предното окачване при версията GTC - стъпка, която се предприема за първи път при модел на Astra. Използвайки основата на конструкцията, приложена при актуалната Insignia OPC с мощност 239 кВт/325 к.с., системата HiPerStrut използва съществуващите точки за монтаж на McPherson-елементите към каросерията на Astra, но се отличава с намален с 44 % ъгъл на наклон на основната ос на MacPherson-модула и скъсена с 46% ос на главините. Това спомага за намаляване на въздействието на въртящия момент на задвижващите колела върху управлението, познат проблем при мощните автомобили с предно предаване.
Използването на системата HiPerStrut е спомогнало за намаляване на промяната на страничния наклон на предните колела на версията GTC в завой, с което се гарантира по-добро сцепление с настилката. Усещането на волана също е подобрено вследствие и на мерките за намаляване на вътрешното триене в механизма на кормилната уредба. Промяната в геометрията на предното окачване вследствие на прилагането на HiPerStrut е позволила монтирането на колела с внушителен диаметър, достигащ 20 цола за GTC.
В сравнение с версията с 5 врати на Astra, клиренсът на модификацията GTC е намален с 15 мм, а междуосието е увеличено с 10 мм. Предната и задната следа също са разширени с по 40 и 30 мм съответно.
Astra GTC използва кормилна уредба с назъбена рейка и пиньон, придружена от сервоусилвател с променливо действие в зависимост от скоростта на движение. С цел да се осигури на водачите по-добра обратна информация, електромоторът на усилвателя е монтиран директно на кормилната рейка отсреща на кормилната колона.
Ходовата част на Astra GTC е конструирана с идеята да съчетае по перфектен начин интелигентната, изцяло адаптивна система на Opel за управление на окачването FlexRide.
Освен всичко останало окачването на GTC е настроено така, че да се справя успешно и с най-износените и напукани настилки дори в случаите, когато е оборудвана с предлаганите по желание 19 и 20-цолови колела, вместо серийните 18-цолови. (моделът се предлага серийно с 18-цолови колела).
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!